3 Aralık 2009 Perşembe

KuTu KuTu KakTüs

Evdeki teneke kutuları nasıl değerlendiririm derken, meşrubat kutuları geldi aklıma.
Geçen pazadan aldığım minnacık saksılarına sığamayan kaktüslerimide düşünüce işe koyuldum.


Ama baştan uyarayım, umduğum kadar kolay olmadı.

Konserve açacağı ile kestim teneke kutuları, ince metal olduğu için kağıt gibi yırtıldı zaman zaman.Kenarlarıda çok tırtıklı kaldı.Çekiçle düzeltmek istedim ama bu defada kutunun şekli bozulmaya başladı.Bende kenarlarını kağıt bantla bantladım.

Kutuyu beyaz akrilik boya ile boyadım 2 kat.
Minik parçalar şeklinde elimde kalmış bu peçeteler bu iş için süper oldu.Kutularda küçük olunca parçaları bileştirmekde zorlanmadım...


Vernikledik veee sonuç...
Kaktüsleride yerleştirdik mi tamadır.
Ama yerleştirmeden önce kutuların altına çivi ile bir-iki delik açtım.
Sadece saksı amaçlı değil, kalemlik,diş fırçası,saç fırçası,tokalar...vb bir sürü amaç içinde kullanılabilir.






Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış :))

9 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL OLMUŞ.ELLERİNE SAĞLIK BU TÜR ŞEYLERİ DEĞERLENDİRMEK GEREK

    YanıtlaSil
  2. Çok şirin olmuş Lila. Geçende benim kaktüsümün saksını düşürdü kızım. Eşimle toplarken, hadi sen git ben toplarım dedi. Tamam dedim ama hata ettim:( o da düşürmüş ve bu sefer kırılmış. Ben de şimdilik plastik bir kabın içine oturttum öylece duruyor. Hadi kutuları kapladıkta (ben de yapışkanlı folyoyla saksı yapacaktım) kaktüsleri nasıl yerleştirdin? Çok fena batıyor ya...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim.
    :)) haklısın,ben bulaşık eldivenini kullanarak yerleştirdim.Ona rağmen battı ama:))

    YanıtlaSil
  4. çok şeker durmuşlar bence önemli olan yeni şeyler almaktansa atık yada eskileri yenileye bilmek

    YanıtlaSil
  5. O peceteleri kaplarken altta yapışkan koymak zorundamısın yoksa akrilik boyaya yapışıyormu direk olarak? Ben metal bir odunluk aldım ve arkadaşım boya deyince panik yaptım. Hemen internet üzerinde araştırma yaptım ve sizin siteyi buldum. :) Süper bir fikir. Resim yapmakdan kurtulurum böylece. Vernik yeterli oluyormu korumak için?

    YanıtlaSil
  6. Tekrar okudumda atlamışım...Boya kuruduktan sonra peçete tutkalı ile peçeteleri yapıştırıyoruz.Ahşap boyama atolyelerinde vardır.O da kuruduktan sonra vernikliyoruz.Bence vernik koruyucu olarak yetiyor.

    YanıtlaSil
  7. Emeginize sağlık.Sevgili lilacım sana bir püf noktası vereyim istedim kutuyu direk un ve tutkalla yapacağın karışımlada ilk katını yapabilirsin sonra zımparalayıp boyayabilirsin hem kutu iyice sertleşir ve ağırlaşır devrilme tehlikesi azalmış olur buarada.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler yelkenci, teneke kutu çalışmalarım devam edecek, tavsiyeni uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel fikir,ellerinize sağlık
    ben de iyi bir coca cola içicisiyim,
    dünya kadar kutu oluyor,
    ben de yapıcam.

    ben de sonunda kendime blog açabildim,
    sizleri de ziyaretime beklerim

    mutlu kalın

    YanıtlaSil