14 Eylül 2010 Salı

Cam Tepsi Boyama

Çini işi bir boyamada benden :))
İlk denemem değil ama büyük ve düz bir obje üzerinde ilk denemem.
Cam boyalarını araştırdım biraz hatta beyaz birtanede aldım ama minnacık şişelerde ve şişesi 5 tl.Deka nın, tranparan bir boya satıcı kapatıcı olduğunu söyledi ama hem çok az olmasından hemde güvenemediğimden cam boyasını henüz denemedim.
Bir de tex.co nun glass medium diye bir ürününü aldım 130 cc daha büyük, cam objenin kayganlığını giderip daha kolay boyanmasını sağlıyormuş..onuda henüz denemedim....




Peçetedeki desenleri kesmediğime pişman oldum.Bütün olarak kullandım peçeteyi.Malum peçeteyle çalışanlar bilirler, kırışmalar oldu.Arka tarafı pek düzgün olmadı ama deri dokusu şeklinde değişik bir havası oldu o ayrı :))
Cam tepsiye ters çevirip peçetenin katlarını ayırdıktan sonra , cam tepsinin iç yüzünden düzgün görünecek şekilde peçeteyi peçete tutkalı ile cam objeye yapıştırdım.
3 kat beyaz akrilik boya ile boyadım,son katı inci beyazı ile boyadım.
Kenar kısımlarla ilgili sorunum var biraz.Peçeteyi bütün olarak kullanınca kenarları dikkatlice kesip tutkallamak zorunda kaldım.

Görüntüsü gerçekten çok güzel oldu.Bu peçete ile tekrar cam üzerinde çalışabilirim ama bu defa desenleri (zorda olsa) keserek yapmalıyım.



Servis için çok şık.Vitrinde de gösterişli duracaktır...


18 yorum:

  1. lilacım, çok güzel olmuş tepsin. Evet peçeteyi desenlerinden kesmeden kullanmak çok zor. Öyle bir kutu denemem oldu. Hem kırıştı, hem de yırtıldı. Ama senin tepsinde hiç belli olmuyor. Peçetende pek güzelmiş:))

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor, ellerine sağlık. Bir de bir sorum olacak. Fotoğrafların üzerine ismini nasıl yazabiliyorsun? Ben beceremedim de..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler lolipu tepsinin ön yüzünde hiçbi sorunum yok arka kısmında kırışıklıklar var biraz...Lilacım sende sağol.Picasa 3 var bende.İnternetten ücretsiz indirebilirsin.Fotoğraflarını düzeltme düzenleme vs herşeyi yapabilirsin:)

    YanıtlaSil
  4. çok şık bir çalışma olmuş

    YanıtlaSil
  5. PEÇETENİN DESENİDE ÇOK GÜZELMİŞ ÇOK ŞIK OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  6. Nekadar güzel olmuş. İnanamadım. Çok şık hakikaten. Hani duvara asmak için sattıkları o pahalı tabaklar varya onlara benzemiş. Ellerine sağlık. Artık takibimdesin seni bırakmam. :)

    YanıtlaSil
  7. adavedeniz, gönül ve yeni takipçim suhuba çoook teşekkü ederim.

    YanıtlaSil
  8. Harika olmuş ellerine sağlık. SLN

    YanıtlaSil
  9. çoook güzel olmuş, eline sağlık. benim hiç yapamadığım ,imrendiğim becerilerden biridir peçete baskısı ve cam boyama.güzel günlerde kullan tepsini.

    YanıtlaSil
  10. Sağol beyaz kelebek..Örgüdelisi sanada çok teşekkür ederim,bloğunu gezdim,çok hoş şeyler var gerçekten.bende de örgü becerisi yok.Oğluma hamileyken mini mini bir yelek örmüştüm,hatalarıyla..çok istemiştim yapmayı yamuk-yumuk yapmıştım.Ama çok severek :))

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık harika olmuş.. kırışık bende göremedim ama ben bazen şöyle yapıyorum ki tavsiye ederim.. peçeteyi koyacağın yeri tutkallayıp peçeteyi kırıştırmadan hızlı ve atik hareketlerle zemine yapıştır sonra üzerinden yine tutkalla geç ama daha hafif hareketlerle
    bu şekilde kırışma büzülme toplanma gibi aksilikler olmuyor.. küçük zeminlerde denedim çok da başarılı oldu..

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Tiryaki ve çelebi74. Aslında aklıma zemini tutkallamak gelmişti ama zemine peçeteyi koyduktan sonra geri dönüşü kesinlikle olmuyor,zeminde geniş olunca cesaret edememiştim.ama birdahaki denememde tavsiyeni deneyebilirim çelebi,sağol.

    YanıtlaSil
  13. Peçete güzelmiş ve cam tepsinde sonuç olarak mükemmel görünüyor.

    Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  14. çok beğendim ellerinize sağlık ilk fırsatta bende deneyeceğim..desende süper..Tepsi ilgi mi çekti ağır mı acaba..marka varsa eğer almak isterim.. evde tepsi sıkıntım var üstelik..iyi günlerde kullanın

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler hobivakti ve franbuaz.Tepsiyi mağazadan teşhirden aldım,maalesef kutusu yoktu,hatta alırken barkod konusunda da sıkıntılar oldu..Çoğu züccaciyede aradım bende tekrar bulamadım.Bulursam size mutlaka bilg.veririm.

    YanıtlaSil
  16. çok güzel olmuş peçetenin deseni de harikaymış. bu tekniği ben de denemek ve kendime çeyizlik bişeyler hazırlamak istiyorum:) biraz daha detaylı anlatmanız mümkün mü? cam objenin kullanılan kısmına mı yoksa altta kalan kısma mı yapıştırıyosunuz peçeteyi? ve boyayı peçetenin üstüne mi yoksa camın arkasına mı sürüyoruz? çok karışık sordum di mi?:)

    YanıtlaSil
  17. selam hayat güzel;
    Bende oğlumun doğum gününe pasta tabakları hazırlayacağım inşallah.Onları çok daha ayrıntılı anlatacağım söz:)) Cam objenin arkasına çalıştım ben.Peçetenin katlarını ayırıp tepsiyi ortalayıp tutkalı peçetenin üstüne sürdüm ama tutkal önceden de sürülebilirmiş,bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  18. Ayyy artık aynsı bende de var inş. ilerde böyle bi cam tabak alırsam bende yaparım :) çok teşekkürler tekrar beni çok mutlu ettiniz :)

    YanıtlaSil