24 Ekim 2010 Pazar

Cam Boyama --- DenemeleR





Cam boyama, offf...Çok hevesle pasta servisinde kullanmak amacı ile aldığım cam servisleri boyamadan önce biraz pratik yapma-elim alışsın amacı ile -aklıma takılan bazı şeyler için de- deneme yapmaya karar verdim.

Denemeyi yapmaya dün gece yarısı -kafamızında biraz bulanık olmasından-karar verdiğimden fotoğraflayamadım.


2 tane cam kasem vardı bu denemeler için.






Zeytinli tabak için;


*Tabağımızı temizledik-kuruladık.

*Peçetelerimizi kesip hazırladık.

*Cam tabağımızın arkasını çevirdik.(içine çalışmadık)

*Peçetelerin katlarını ayırıp,içinden bakılınca önü görülecek şekilde-bize arkası dönük- peçete tutkalı ile peçeteleri yapıştırdık.

...burada hem peçeteyi yerleştirip üstüne tutkal sürerek, hemde tutkalı zemine sürüp peçeteyi üstüne yapıştırıp tekrar tutkalla üstünden geçerek yaptım.

* Önceden tutkal sürüldüğündeki yapıştırma daha iyi sonuç veriyor görüntü açısından.


* Objeyi tam beyaz renge boyamayacağımdan-beyaz dışındaki boyamalar incecik olan peçetenin görüntüsünü etkiliyor- peçetelerin arkasını beyaz boya ile boyadım.Kenarlara taşırmadan yapabilmek uğraştırıcı idi.

* Daha sonra akrilik bej boya ile-ben sünger kullandım- 3 kat boyadım.

*Sprey vernik ile vernikledim.









Hımmm...Güzel peçete.Ahşap üzerinde özellikle eskitmelerde güzel durur eminim..Deneyeceğim de :))

Ama cam üzerinde .... ne bileyim... İstediğim gibi olmadı sanki :(

Bunda; daha önce aldığım ahşap olmayan yüzeylerde, cam,mum,metal vb. gibi boyama yapmadan önce sürülen vernik görünümlü bir medium kullandım...Yani,simlerin yapışmasını sağlamak dışında benim için çokda fark etmedi.
Bu tabağı ,üzerine simli,kokulu mumlar koyarak kullanabilirim.Yada vitrinde.

9 yorum:

  1. Tabaklar çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuşlar emeginize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. bana güzel göründü tabaklar, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Her ikiside süper görünüyor.

    Ellerine sağlık. Güle güle kullan inşallah.

    YanıtlaSil
  5. merhaba arkadaşım eline sağlık hoş görünüyorlar. Cam üzerine tutkal sürüp yapıştırma anlattığın gibi zordur.Ve doğru teknik değildir.Tutkalı daha sonra temizleyemezsin.Doğrusu camın üzerine peçeteyi koyup üzerinden dışarılara taşırmadan yapıştırmaktır.Zemin rengini farklı kullanacaksan peçetenin arkasını krem veya beyaza boyamanda fayda var.Zor oluyor ama iş güzel görünüyor.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim Arkadaşlarım...
    Nestug; Peçeteyi koyup üstünden tutkalla çalışınca da bazı bölgeler ıslanmıyormuşçasına yada arada hava kabarcıkları kalmış gibi görünüyor.
    Zeytinli tabakta peçetenin yarısını tutkalı üste yarısınıda peçetenin altına sürerek kullandım,üste sürdüğümde o görüntü kaybolsun diye çok ıslatınca da peçeteler yırtıldı.
    En iyisi eski usül dekopaj galiba (ters yapıştırıp ıslatarak alt kağıtları keselemek ) :))
    Teşekkür ederim önerilerin için.

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık ikiside çok güzel olmuşlar,sağlıklı ve mutlu günlerde kullanın...

    YanıtlaSil
  8. TABAKLARIN İKİSİNİD E SİZ YAPTINIZ DEMEK? İNANILMAZ GÜZEL OLMUŞ BENCE. Çok güzel :)
    Oğlunuzun doğum günü şimdiden kutlu olsun.
    Modeller çalışılması zor karakterlerdi, oyuncak hikayesi de bunun gibi karakter özelliklerini çalışılması zor .Ama keyifli :)
    Pastanelerde bulamazsınız tabi, butik pastacılık bu, yoksa insanlar benden neden pasta alsın değil mi? bir farkı olmalı..

    sevgiler..
    yaptıklarınızı inceleyeceğim, takibime aldım sitenizi

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim Aylin.
    Zehra hanım, sizede çok teşekkür ederim..Eşime yaptığınız pastayı gösterdim ''hemen sipariş verelim''dedi..Antalyada olsanız bir dk durmazdım :(( Fethiyeliler çok şanslı.

    YanıtlaSil