5 Haziran 2010 Cumartesi

Kahve Kahve Kutu...!

Hangi Kahveden Alırsınız ?


Bir türk kahvesi için, bi nescafe, bide pastaya-tiramisu vs. kullandığım granül kahve :)) Tiryakiside değilim ama kutuların hatırına hepsi mevcut.



Bu kutuya baktıkça, TRT de eskiden -haftasonları hala var- yayınlanan kovboy filmlerindeki uzun elbiseli,şapkalı güzel bayanlar ve mutfakları geldi aklıma..neden bilmem.





İlk yaptığım kutumda geldiii.Takım tamam.


* Peçetemizi tek kat kullanıyoruz.Beyaz kısımları resimli bölümden ayırıyoruz.(Kesecekseniz bu işlemi kestikten sonra yapın).
**Peçeteyi zemine uygularken,peçetenin altına önceden peçete tutkalı kullanmıyorum.Kullanılmasınıda tavsiye etmem,olurda peçetenizi yanlış yapıştırırsanız düzeltme şansınız yok.
***Peçetenizi yerleştireceğiniz yeri belirleyip-kıyıdan köşeden değil- tam ortadan -ne az,nede fazla-fırçaya alınmış tutkal ile tek bir yöne tek hareketle fırçamızı yavaşça bastırarak çekiyoruz.
-Kenardan başlarsanız tutkalı fırçaya yapışan peçete kalkıp katlanabilir.
-Fıçanıza çok fazla tutkal alırsanız çok ince olan peçete fazla ıslanıp yırtılabilir, yine çok az tutkal alırsanız kuru fırça ince peçeteyi yırtabilir.
-Sağa sola fazla yapılan fırça hareketleride peçetenin katlanmasına ve yırtılmasına sebep olabilir.
-Ortadan kenarlara,aynı yönde ,az tekrarlı hareketlerle yapıştırılmaya çalışılmalıdır.
(uzman gibi yazmamış mıyım,ilahi ben :))


Burada da A kısmından başlayarak bi sağ tarafa bi sol tarafa fırça kullanarak yapıştırdım.


Aşağıda da teneke grubumuzun iki kat zemin boyaları atılmış hallari var.

Arkadaşlar; kendimce bildiklerimi aktarmaya çalışıyorum,biliyorum ki benden daha yetenekli arkadaşlar var aramızda,onlarda bilgi ve görüşlerini-önerilerini- paylaşırlarsa sevinirim.
Teşekkür ediyorum şimdiden.


3 yorum:

  1. anlatımınıza bayıldım.çok güzel.hiç bilmeyen birisi bile rahatlıkla yapabilir.yaptıklarınız çok cici.ama şu inekli peçeteleriniz yok mu.bayıldım.inek hastasıyım da:)peçeteleri gönderebileceğinizi yazmışsınız.hala geçerli mi ki?geçerliyse ben ineklere talibim:)

    YanıtlaSil
  2. harika anlatmışsınız uzun zamandır bu şekilde anlatım arıyordur.
    sadece bir şey sormak istiyorum peçete tutkalı mı kullanıyorsunuz?
    teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  3. 10parmakta10maifet; teşekkür ederim.Peçete tutkalı ve akrilik boya kullandım:)

    YanıtlaSil