14 Temmuz 2010 Çarşamba

Kesme Tahtası, Geri Dönüşüm Çalışması;




Çok beğenilen Neşeli aşçılarım...
Tatil öncesi hazırlıkları arasına sıkıştırdım bu çalışmayı..ama daha tamamlamadım, siz marifetli arkadaşlarımın da tavsiyeleri ile daha neler yapabilirim acaba ?

''Bir gün işime yarar '' diye atmadığım çatlamış, yıpranmış kesme tahtam.

Pano olarak kullanmaya karar verdim..
Bir güzel zımparaladım....zemini bej akrilik boya ile 2 kat boyadım..
Ne zamandır tuz hamuru ile bişeyler yapmak istiyordum, daha önceki peçete çalışmamda arkadaşlar boyutlu çalışma önermişlerdi...Ne yalan söyleyeyim, hamur fikri beni kurkuttu,yapamam, berbat ederim diye....
Birde zaman bulup renkli fotokopilerini alamadım şu benim bıyıklı aşçıların :))
Bismillah deyip başladım sonunda...

Peçeteleri kesip peçete tutkalı ile yapıştırdım, pek güvenemediğimden kendime; sondaki iki aşçıyı ve ortada meyve sepetini tutan aşçının sadece sepeti için boyutlandırma yapmaya karar verdim.


Tuz hamurunu bir ölçü tuz (kahve finc. ile aldım ölçüleri) 2 ölçü un, az su ve yağ olarak hazırladım...incecik açtım.



Boyut vereceğim aşçıyı hamurun üstüne koyup etrafından maket bıçağı ile kestim..(kolay olmadı).
Daha önceden yapıştırdığım asçının üzerine hamuru dekopaj tutkalı ile yapıştırdım..(neden bilmem, normal tutkalda olurdu sanırım:))
Hamur kurumadan -ki çabuk kurumuyor, kenarlarını içe doğru topladım...alt resimdeki aşçının kenar görüntüsü meydana çıktı biraz, bu ne işime yaradı; Hamur kuruduktan sonra en üste yapıştıracağım peçeteyi fırça ve peçete tutkalı yardımı ile yapıştırırken, boşta kalan kenar kısımları hamuru kapatarak daha şık bir görünüm verdi...bence.

Yukarıdaki resimlerde hamuru farkedebilirsiniz, bakınız aşçıların ayak kısımları beyaz...içimden boyamak geliyor onları ama aşağıdaki meyve sepeti de boyutlu ama hamur görünmüyor.

İlk tuz hamuru maceramda böyleydi işde..

Tahtanın yan kısımlarınıda boyamak, baş kısımdaki 3 aşçı şapkasınıda boyutlandırmak vs..Dönüşde sakin, dinlenmiş kafayla bakarım artık.

4 yorum:

  1. Güzel olmuş gerçekten. Sana Ece Aymer'in blogunu tavsiye ediyorum. Gez bak neler neler var. Ben de hamurla bir ekmeklik çalıştım yakında yayınlayacağım. Hamur olarak Eberhard Faber Efaplast Light Seramik Hamuru kullanıyorum. Bu hamur kendiliğinden kuruyan ve kolay şekil alan bir hamur.
    İyi tatiller...

    YanıtlaSil
  2. ay ben bayıldım süper olmuş.ellerine sağlık. SLN

    YanıtlaSil
  3. Zemini de peçeteleseydin keşke. Tam takım olurdu öncekilerle. Çok hoş bu ahçılı peçetelerin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Marifetli peri; Tavsiyen için çok teşekkür ederim, Tuz hamurunu araştırırken çalışmalrından bazılarını görmüştüm ama blog gerçekten müthiş.

    Beyaz Kelebek; teşekkür ederim.

    neduk; aslında ilk başta tüm peçeteyi kullanacaktım ama peçete kare-tahta dikdörtgen, bana bayağı iş çıkaracaktı...teşekkür ederim.

    YanıtlaSil