7 Aralık 2010 Salı

Küçük Dokunuşlar - Mutfak


Evlendiğimde 24 yaşındaydım.
16 yaşımdan o zamana kadarda hem okumuş hemde çalışmıştım.
Bir evde neler olmalı,kullanımı, yeri, ne işe yaradığı....O kadar bilgisizdim ki.
Ama evimi döşemek bir YUVA kurmak içinde o kadar hevesli...
Annem çalıştığı,eşimin aileside uzakta olduğu için herşeyi İKİMİZ yaptık.

Şimdi 30 yaşımdayım...4 senedirde oğlum sayesinde evdeyim.
Zevklerim , ilgi alanlarım değişti..Ama tutupta onca şeyi bir anda değiştiremiyorsunuz.
Mesela bu sebzelik...Metal, soğuk,sevimsiz..neden almışım ki...deyip ite kaka mutfağın en ücra köşesine sürmüştüm.
Ona bir el atayım dedim.
Bursa ucuz kumaş pazarından kırmızı ekoseli bu kumaşı aldım. 1 metre.
Tuhafiyenin birinden SÜRFİLE makası aldım.Hem kenarları zig-zag şeklinde kesiyor hemde kumaşın atmasını engelliyormuş...

Sebzeliğin ölçülerine göre 4 kare kestim.O soğuk görüntü nasıl da değişti :)


Mutfakta tek başına sırıtmasın diye tezgah üzerine yerleştirdiğim birkaç kavanoz kapağına da bu kumaştan örtü yaptım.
Yine küçük kareler kestim.Kenarlarına ilik yerleri açıp kurdelayı içlerinden geçirmek daha hoş olacaktı ama sıfır dikiş bilgisi ile üstesinden gelemedim.
Bende lastikli ipi iğneye geçirip kurdelanın içinden zig-zag çizerek bir süe ilerledikten sonra çektim.
Kurdelanın iki ucunuda fiyonk yaptım.Böylece her seferinde kurdelayıda açmam gerekmeyecek.Latik gibi geçireceğim kavanozlara.
Anlatamadıysam ; görüntü aşağıdaki gibidir.






Daha da kumaşım arttı...Bi fikrim daha var...Sonra :))



11 yorum:

  1. kesinlikle çok güzel olmuş ben zaten bu kırmızı beyaz kumaşı çok seviyorum:) bu arada küçük bir uyarı, o sülfile makasından ben de almışım. geçen gün kullanayım dedim, kesmedi. sanırım 1-2 kere kağıt kestiğim için bozuldu. aman diyeyim sakın kağıt kesme.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok hoş olmuş, ellerine sağlık. Ben de ahşabı ne kadar seviyorsam metalden o kadar hoşlanmıyorum. Bir de her daim soğuk oluşu beni deli ediyor.:) Kumaş seçimi de harika bence.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler füsfüs; önerin içinde teşekkürler,pahalıda bir makas.Kağıttan bişeyler yapmayıda düşünmüştüm ama artık yapmam.

    Sağol lilacım, dedim ya zevkler değişiyor,Şu andan sonra bende, ne metal ne de plastik almam evime.

    YanıtlaSil
  4. pötikare ve puantiyeli kumaşlara bayılıyorum.Mutfağada ayrı bir şirinlik katıyor.İkiside süper olmuş,ellerine kollarına sağlık.Kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Aynen Karabidikim :)) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık sevgili Pınar,eskiden heryerde buluabileceğimiz bu pötikare kumaşı koskoca Manavgat2ta bulamadım..
    Artık Antalya ya gidince adres belli oldu...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Sağol Evcilik.Ben Antalyada da birkaç mağaza dolaştım.Kırmızı rengi heryerde yok.Ama ilk bakılması gereken yer Bursa kumaş pazarı bence yok yok.Ah bir de dikiş bilseydim :))

    YanıtlaSil
  8. BUNLAR ÇOK CİCİ OLMUŞLARRR :))BENCEDE ŞİMDİKİ HALİ DAHA GÜZEL OMAKASTN BENDE İSTİYORTUM :( KUMAŞ VAR AYNI BENDE KENARLARI SÖKÜLÜYO KESİNCE NE YAPMALIYIM ?

    YanıtlaSil
  9. çok cici olmuşlar ellerinize sağlık. bende kavanoz kapaklarına cici bişeyler yapmak istiyordum araştırırken sizinkileri gördüm kumaşımda sizinkinin aynısı :)))

    YanıtlaSil
  10. yıkadınız mı? gerçekten atmıyormu iplileri?

    YanıtlaSil
  11. dikiş makinamı yeni aldım netten dikişle ilgili bilgiler öğrenmeye çalışıyorum blogunuz çok güzel ben de bloguma beklerim http://masallarpembeolsun.blogspot.com/

    YanıtlaSil