7 Ekim 2010 Perşembe

Tütü tü Maşallah



Canım arkadaşımın biricik kızı Nazın doğum günü vardı...Aslında alacağım hediyeye karar vermiştim ama blogları dolaşırken TÜTÜ diye bişeyle karşılaştım...ki adını dahi hiç duymamıştım.
Çocukluğum boyunca hayallerimi süsleyen kabarık tüllü etek bu...Bayıldım.
Baktım yapımıda kolay.Hem kendim hevesimi alayım istedim hemde Nazı mutlu edeyim.
Çıktım çarşıya.....
Alacaklarımı kafamda oluşturmuştum..
Önce tül..de nedir bu tülün adı,hepsinden tütü olur mu??Bi yerde organze diye okumuştum.Baktım..yok olmaz bu,söner kalır dedim..Bana çiçekçilerin çiçeklerini süsledikleri tüller varya...Duvak tülüymüş adı..ondan çıkardılar...Pembe,lila,beyaz...aldım üçer metre.


Tüle uygun renkde kurdela aldım sonra,telli kurdelaymış..neler öğrendim böylece:)
Sonra tam eteğin bağ yerine çiçek baktım bulamadım...Bizim kokoş tokacı geldi aklıma.Tokayı aldım,çiçeklerini söktüm.Bir eteğe birde tacına....
Ve pırıltılar tabikiiiiii....
Boncukçuya gittim... ''Hani pırıltılı oluyor ,deliksiz,tokaları süslüyolarya o pullardan var mı'' adam direkt yok dedi...Başka bişey bakayım derken buldum aradığımı.Anlatamadım galiba :)




İnternette anlatılan düğümü, Nazın bel ölçüsüne göre ayarladığım kurdelaya atmaya başladım sırayla....

(-Açıklamaya Çalışayım;Mesela 27 cm bel..Kurdelayı 27 cm ayarlayıp düğümleyip halka yapıyorum _aşağıda lila tütüye ait resimlerdeki gibi_ tülleri yaklaşık 4-5 cm kalınlığında bel-diz mesafesi ölçülerine göre (mesela bel-diz arası 50 cm tülü 100 cm uzunluğunda kesiyorum.) tülü ikiye katlayıp uçlarını birbirine özellikle denk getirmedim ki eteğin duruşu farklı olsun.Düğümü atıyorum.Düğümü anlatmam zor.Hemmen bir site vereyim fotolu anlatım için http://www.gophotography.com/tutu/ )

Sonra çiçeği bitim yerine diktim...pulları tutkalla tek tek etek uçlarına yapıştırdım...
Aldığım pembe taca da çiçeğin diğer parçasını diktim.

Veeeeeeeeee


Ta taaaaammm... İşte karşınızda Prensesimiz....
O uçarcasına yürüyüşü, balerin edasıyla koşuşu... görmeliydiniz.O kadar mutlu oldu ki.
Çocukluğumda giymiş kadar oldum.

Hızımı alamadım birde lila rengini yaptım.Beyaz renkle karışık.



Lila eteğe pul yapıştırmadım onun yerine metre işi aldığım dizilmiş pulları kenar kısmına işledim.





Aslında aynı renk pullardan etek uçlarınada yapıştırsam mı acaba diye düşündüm.


Kalan kumaşlarla Nazın minik kuzenine de bir tanecik yaptım.
Şirine....


Çocukların mutluluğu...Hiçbirşeye değişilmeyecek bir duygu.

18 yorum:

  1. Ay bayıldım ben tütüye bende yapmak istiyorum ama tam anlamadım lütfen yeniden anlatırmısınız? Ne Olur...Önce neler gerekli tam olarak bel kısmını anlamadım özellikle.Ellerinize sağlık süper olmuş süper...Benim yeğenimde 4 yaşında hemen hemen aynı bu prenses kadar.

    YanıtlaSil
  2. Karabidikim, ek açıklama yazdım ama anlatımda zorlandığımdan bir site ekledim.Umarım Faydası olur.Kurdela yerine bel lastiğinede yapılabiliyor.

    YanıtlaSil
  3. Çok şirin olmuş. Çok da yakışmış miniklere... Ben de kızım buz pateni yaparken giysin diye yapmak istiyordum. İyi ki aklıma getirdin bak:)Bu duvak tülü satılıyor mu her yerde, yoksa gelinlikçilere mi gideceğiz?

    YanıtlaSil
  4. Çok şeker olmuşlar. Bir kız çocuğunun en sevdiği şeylerdir kabarık etek ve kırmızı ayakkabılar. Benim kızım da tuttururdu küçükken ''kabar etek'' diye:)
    Naz Hanım'ın memnniyeti yüzünden, pozlarından belli:))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. MarifetliPericim,her kumaşçıda var duvak tülü renk renk hemde..Kızım olsa çoktaaan her renkde yapmıştım :))Teşekkür ederim.
    Neduk, teşekkür ederim...Naz gerçekten çook mutluydu.

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık şekerciğim.. harika olmuş.. lila olanın eteklerine pul geçme bence belde kalsın ışıltı.. güzel günler dilerim..

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çelebim sağol,pullamadan Naza teslim ettim:)
    Teşekkürler lila.
    Rica ederim Karabidikım.

    YanıtlaSil
  9. harika olmuş ya bayıldım bende miniklerime habire tokalar taçlar yapıorum mutlulukları herşeye değerrr:)

    YanıtlaSil
  10. ee bu çok güzel olmuş:)) 3 olacak kızım kasım 1 de ee yaparız artık yaza kızımada:)))

    YanıtlaSil
  11. harika görünüyor,
    eline fikrine sağlık

    YanıtlaSil
  12. çok sevimli olmuş. iyi günlerde kullansın ufaklıklar. kim bilir ne çok sevinmişlerdir..

    YanıtlaSil
  13. merhaba etekler çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Ben anaokulu öğretmeniyim ve en başta olan pembe tütü tarzında etek arıyorum yaptırabiliceğim bir yer varmı yardımcı olma imkanınız olursa çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler dlra..Bayanların kendi yaptıklarını sattıkları siteler var oralarda olabilir diye düşünüyorum,çok teferruatlı birşey aramıyorsan bende yardımcı olabilirim,elimde fazladan tüller var hala..mailimden ulaşabilirsin.. lilaninevi@hotmail.com

    YanıtlaSil
  15. ım küm şeyy bundan bana ücretli gönderemezmisiniz):

    YanıtlaSil
  16. Yukarıdaki mail adresime kızımızın bel ölçüsünü, bel diz arası ölçüsünü ve istediğiniz rengi belirten bir mail atarsanız seve seve yardımcı olurum...( lilaninevi@hotmail.com)

    YanıtlaSil
  17. Tütünün çok kabarık olması için ne yapmalıyız

    YanıtlaSil